Anuschka is 44 jaar en woont in Heino. Ze is salarisadministrateur bij de afdeling Personeels- en Salaris Administratie (PSA). Deze afdeling valt onder het expertise centrum HR. Anuschka werkt nu twee jaar bij Ons. Hiervoor heeft ze gewerkt bij een accountant en bij een zorginstelling.
Anuschka vertelt: Ik ben het aanspreekpunt voor alle medewerkers van de Provincie Overijssel en gemeente Dalfsen. Een superleuke en uitdagende functie, waarbij ik veel contact heb met de medewerkers van de twee partners.
Aan het einde van de maand ben ik samen met een collega verantwoordelijk voor de salarisuitbetaling van alle medewerkers van de Provincie Zwolle en gemeente Dalfsen. Een hele klus:)
Een dag van Anuschka
In de ochtend begin ik de dag altijd met een heerlijke kop koffie. Even bijkletsen met de collega’s tijdens het openen van Topdesk. Hierin staan alle meldingen die we krijgen vanuit de partners. Dit zijn uiteenlopende vraagstukken die opgelost moeten worden. Ik maak bijvoorbeeld pro-forma berekeningen van salarissen, geef advies over ouderschapsverlof, Generatie Pact, dit is een specifieke regeling en ik beantwoord vragen over de schaalindeling van salarissen.
Als ik de meeste Topdesk vragen heb beantwoord ga ik naar de gemeentewerf. Hier ben ik één keer per maand zichtbaar voor de medewerkers om vragen te beantwoorden op het gebied van HR/salaris. Superleuk om dit contact te hebben met de medewerkers die hier werken. In de middag heb ik nog een overleg over het inregelen van de Statenleden die gaan beginnen. Daarna probeer ik de meeste vragen te beantwoorden die binnen zijn gekomen via Topdesk.
Team en ontwikkeling
Mijn team is heel leuk en gezellig. De sfeer is open en vrij. Er is veel vrijheid voor eigen inbreng. Mijn mening telt! Op dit moment ben ik bezig met een opleiding voor HR-salarisadministratie. De HR-vraagstukken vind ik interessant. Daar wil ik mij graag in verdiepen en ontwikkelen. Deze ruimte wordt ook geboden. De diversiteit en afwisseling vind ik naast mijn team heel leuk en belangrijk.
Statenleden
Afgelopen periode zijn we druk bezig geweest om alle HR-zaken rondom de nieuwe Statenleden in goede banen te leiden en hen zo efficiënt mogelijk te laten starten bij de Provincie. Dit hebben we samen met de Griffie en HR van Provincie Overijssel en onze afdeling ICT opgepakt.
Wij hebben alle vragen die zij op dat moment hadden kunnen beantwoorden en administratief alles in één middag kunnen verwerken, zodat ze meteen aan de slag konden. Een leuke en uitdagende klus!